Veronica Gyllenstedt

Koncept, idé och Design

God Jul och Gott Nytt År!

Önskar jag er alla!

Vi hörs och ses! //Veronica

Nedan lite från året som gått.

God Jul och Gott Nytt År!

Webb – Båstad camping

[  Webbdesign ]

En mer inspirerande och säljande sida som kunden enkelt och smidigt själv skall kunna administrera. ”Call to action” -knappar för att leda besökaren vidare mot avslut och som ändras beroende på säsong för en mer levande webbsida. 

Struktur, innehåll och webbdesign.
WordPress: Divitheme.

Digital vinterkampanj – Volvo

[  Art Direction ]

Fick i uppdrag av Stark film att göra alla digitala annonser för Volvo tillbehörs vinterkampanj. Enkelt att vara AD när det finns så mycket fint material att arbeta med.

Transtema

[  Grafisk design  ]

Material till deras interna varumärkes-kommunikation och säljavdelningar (presentationer, kort och broschyrer) men också ikoner för alla deras erbjudade samt några logotyper.

Curriculum vitae

Lite mer om vem jag är och vilka jag haft nöjet att arbeta med under åren.

Webb – Camping Västkust

[  Struktur, innehåll, webdesign  ]

En portal för alla som vill se och campa på vår fina västkust, från Strömstad i norr till Båstad i söder. Skall fånga upp och inspirera semesterfirare genom intresse, artiklar och korta presentationer av alla enskilda campingar. Huvudsyftet är att underlätta val och leda trafik till Campingarnas egna hemsidor. Sökmotorsoptimering (SEO) fokus.

Webb – Jaktkunskap

[  Webbdesign ]

Jaktkunskap erbjuder utbildning för jägarexamen men fokus är på utbildningsjakter. Dom behövde hjälp att göra en ny hemsida för deras jägare. En nybliven jägare har här möjlighet att träffa andra jägare och ge sig ut på utbildningsjakter tillsammans med andra erfarna jägare. 

Struktur, innehåll och webbdesign.
WordPress: Divitheme.

Webb – Lurs Dörr AB

[  Struktur, innehåll, webdesign  ]

Funderar du på att köpa en ytterdörr då skall du vända dig till Lursdörr. En dörrtillverkare med 75 års erfarenhet av att bygga gedigna, vädertåliga dörrar från Bohuslän. Klassiskt och modernt. Sidan är till som stöd för deras återförsäljare och deras kunder. Dom tänker inte sälja dörrar på sin egen sida.

WireFlow i ny kostym

[  Branding, innehåll, webdesign  ]

WireFlow behövde en helrenovering av sin profil och hemsida. Ett lärorikt och fantastiskt roligt projekt och som fortsatt och uppdaterats under åren tillsammans med deras egen utveckling.

Vad kan jag hjälpa till med?

Som Art Director och Visuell Designer hoppas jag kunna bidra med nya idéer och kanske nya infallsvinklar för att skapa ett visuellt uttryck som passar just er och hjälpa er att sticka ut från mängden och lyfta ert varumärke.

Grafisk form och identitet

Ert varumärke definieras inte bara genom en logotyp. Det är personerna i ditt företag och innehållet i ert erbjudande som gör ert varumärke starkt. En grafisk profilering syftar till att hitta rätt känsla i de olika visuella byggstenarna som är kopplat till de värden ni vill förknippas med. Praktiskt består en grafisk profil av typsnitt, färger, bildmaner och dekorelement som kompletterar er logotyp i er visuella kommunikation.

Logotyper

En symbol och/eller logotype är den yttersta bäraren av ett företags identitet. Logotyper skall ju finnas med på alla enheter och kanaler där ni närvarar. Logotypen skall alltid vara tydlig och läsbar. Är en logotyp ordentligt grundad, genomarbetad och förankrad i din varumärkesplattform håller den under lång tid.

Webb, digital design

Jag gör webbsidor som är byggda specifikt för ditt företag och identitet. En snygg användarvänlig design så din besökare får rätt upplevelse och gör det du vill de skall göra när de är där. Design är ju inte bara utseende när det gäller webb utan också relevant innehåll och inte minst funktion. Praktiskt kan jag också anpassa sidan så att du själv kan göra enklare uppdateringar efter lansering.

 

UX-design och CRO

UX, User experience – om användarens upplevelse, att webben är enkel att förstå och navigera i så att besökaren vill tillbringa tid där. En webb med en bra UX-design ger dig en nöjd besökare med en positiv bild av ditt varumärke och fler konverteringar.

CRO, Conversion Rate Optimization – om att öka konverteringsgraden på din webb, alltså att besökaren gör det du vill dom skall göra. Om du motiverar dina besökare så jobbar webben hela tiden för din verksamhet.

Presentationer

En presentation skall stärka en talare, inte användas som krycka. En presentation är storytelling anpassat i lika delar till den som talar som identitetsbärare av företagets kärnvärden.

Från det mindre säljmötet till det stora globala eventet använder man ofta Powerpoint. En powerpoint behöver inte se ut som en ”powerpoint”, behöver inte ens göras i powerpoint, men det är en praktisk paketering.

Trycksaker

Tryckta produkter, allt från brevpapper till årsredovisningar, tidningar och skyltar. När du varit på kundbesök kan det vara mycket effektivt att lämna kvar en folder eller broschyr istället för att bara referera till er webb. Om inte annat för att locka till er hemsida om konvertering skall ske där. Ett möte i större fomat IRL är mässor där ni måste synas för att någon skall stanna just vid er monter. En bra upplevelse här är lika viktigt som känslan när dom kommer till ert kontor och/eller er hemsida.

Vi hörs och ses!

God jul och Gott nytt år!

+46 707 14 48 06
veronica@gyllenstedt.se